lördag 15 januari 2011

Dag 9

MIN TRO

Jag vet att jag har halkat efter lite i dagarna med den här grejen men tiden har helt enkelt inte funnits!

Jag vet inte om jag har någon tro faktiskt. Kan låta konstigt men jag är liksom inte säker på vad man ska tro på i så fall. Antingen tillhör jag ingen tro eller alla, för alla har något vettigt att komma med, och alla har något dåligt att komma med.  Jag tror intepå ödet, jag tror att alla människan skapar sitt egna liv och att det förändras på grund av ens egna handlingar, inte någon övre kraft. Det känns bara som ett sätt för människor att skylla sina dåliga beslut på.Jag tror att alla människor har ett val i allt de tar sig för, det är nog det enda jag tror på. För tillfället.

JO! Jag är lite knepig på så vis att jag tror inte på spöken men jag vill ändå att mina nära och kära som inte längre finns på jorden ändå ser vad som händer. Jag vill gärna att mina farföräldrar och min morfar ser vad jag gör av mitt liv. Så jag väljer att tro att de lever i en parallell värld där de lever bredvid oss. Men onda andar och sånt där tror jag inte på. Eller vill i alla fall inte tro på. Låter det knäppt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar