måndag 3 januari 2011

Årskrönika 2010

Det är många som har skrivit årskrönikor på bloggar och jag tänkte att visst är det ett bra sätt att blicka tillbaka på vad som har hänt, man glömmer ju så lätt!

Januari
Jag flyttade till min älskling i Mölndal. Två enrumslägenheter skulle nu få plats i en. Många av mina saker fick lagras hos mormor. Avslutade examensarbetet och mina högskolestudier och var officiellt grundskollärare. Jag började även jobba på en förskola i Partille.

Februari
Kan inte för allt i livet komma ihåg vad som hände i februari.Allt jag minns är att jag fick gå upp löjligt tidigt för att stå på Polhemsplatsen i snön och vänta på försenade bussar. Måste varit en otroligt tråkig månad.

Mars
Andreas fyllde 25 och vi ställe till med en brakfest. Mycket lyckad var den!

April
Avslutade mitt vikariat i Partille och började som resurspersonal på en förskola i Lindome. Mycket stressig tid.

Maj
Fick sluta mitt vikariat i förtid pga en tarminflammation som gjorde att jag inte klarade jobbet. Tuff tid psykiskt och ekonomiskt. Åkte innan det på en trip till Norrland för att hälsa på Elin. Som alltid mycket roligt!

Juni
Midsommarafton spenderades hos Eddy och Carina. Trevlig kväll med trevligt sällskap, god mat, nubbe och kubbspel!

Juli
Jag och Andreas tog en resa till Rhodos innan han började sitt nya jobb. Underbar resa som vi aldrig glömmer, massa roliga saker!

Augusti
Kräftskiva hos familjen Nilsson, åh sååå gott! Mamma fyllde 50 och vi firade henne såklart! Sky diving är något hon ska pröva på under 2011. Påbörjade även mitt vikariat som lärare i en klass 1-3 i Askim. Jätteroligt att äntligen få syssla med det man är utbildad till, men ändå väldigt tufft då det är så mycket man enbart lär sig genom att göra det. Träffade massa roligt folk som jag hoppas kunna hålla kontakten med!

September
Andra flytten för året, fick 20 sept reda på att vi fått en lägenhet, en trea på 78 kvm rätt över gården. Jakten på säng började äntligen!

Oktober
1 okt började vi måla om och tapetsera i nya lägenheten och den 9 okt flyttade vi äntligen in!
Vi skulle egentligen hälsat på Anna och Bruno stockholm 1 okt om inte Sj hade fuckat upp så. En läxa att lära sig. Mycket packade, städande och uppackande står oktober månad för. Passade även på att komma bort från röran genom att ta in en natt på hotell i Göteborg, mysig middag och bio på det! Kan verkligen rekommenderas att semestra i sin egen stad!

November
Hej hå fattighuset. Alla pengar gick till nya saker till lägenheten och vi jobbade på utan direkt roliga grejer. Nya vinterdäck på det var ingen höjdare. Passade ändå på att fira mormor och träffatjocka släkten i Göteve. Mini-annandagen för mig.

December
Mitt vikariat i Askim tog slut och jag fick nytt vikariat på en skola i Tynnered i en fjärde klass som börjar i januari. Vi firade jul hos mormor den 18:e och sedan med familjen Nilsson på själva julafton. På Annandagen började resan mot Sälen där vi även firade in det nya året! Toppenresa!

Att se fram emot 2011:
- Nytt jobb, nya utmaningar
- Min 25-årsdag
-Ev. weekend i Köpenhamn med älsklingen på spa-hotell
-Tältsemester med Andreas som inte blev av förra året

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar