torsdag 6 januari 2011

Dag 3

MINA FÖRÄLDRAR

Mina föräldrar är bäst i världen. Jag vet, ni andra tror att just NI har världens bästa men så är det faktiskt inte. Mina är bäst. Så mycket som de ställt upp för mig genom åren, med kloka råd, stöd när jag mått både psykiskt och fysiskt dåligt och när ekonomin varit kass, med pengar. TACK för att ni är ni och att ni födde just mig.

Jag antar att man under det här ämnet ( jag har inte hittat på ämnena själv!) ska berätta lite om sina föräldrar. Ok, då gör jag så.

Min pappa är en allmänt skogstokig soffpotatis. Han är lite snål men frågar du honom är han ekonomisk. Han är däremot generös och ger gärna till de som förtjänar det. Han blir väldigt arg om någon gör någon av hans döttrar eller andras döttrar illa. Han tycker om att träna men har i stort sett ont i hela kroppen. Enligt pappa så är honung och mandel medicinen för de flesta krämpor. Jag har fått de flesta av mina drag från honom, något som för det mesta är positivt. Pappa upp i dagen. =)

Min mamma är däremot ingen soffpotatis. Enda gången hon sitter stilla är fredag kväll efter fredagsmysmaten och då gör hon helst tre saker samtidigt ändå. Det går faktiskt att lösa korsord, läsa tidningen och se på tv samtidigt. Om man bara vill =). Det är psykiskt jobbigt för mamma att inte ha något att göra, ni ser här att jag inte är så lik henne med andra ord. Mamma är pedantisk till skillnad från mig. Jag tror det var lite av en välsignelse för henne när jag flyttade, det blev i alla fall mindre stökigt. Jag berättar i stort sett ALLT för min mamma. Så är det, hon vet det mesta om mig. Jag vet ju att hon älskar mig villkorslöst hur många knäppa idéer och tankar jag än har, hur många gånger jag än klantar till det. Det gäller ju pappa också i och för sig. Men det är mamma jag ringer och stortjuter till när livet inte är så lätt.

ÄLSKAR ER!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar