tisdag 4 januari 2011

30 dagar med bloggen- dag 1

PRESENTERA DIG SJÄLV

Japp ok, det borde ju inte bli så svårt. Ehmm...
Ok det är skitsvårt! Speciellt eftersom att de flesta människor som läser denna blogg känner mig ganska bra. Och med de flesta människor som läser menar jag ni tre som faktiskt läser.
Ska i alla fall försöka mig på det.

Jag är 24 år, fyller 25 i april vilket känns som en riktigt milstolpe i livet. Jag har kommit så långt jag vill vid 25 också så det känns inte nåt jobbigt att nå den milstolpen. Jag har en sambo som jag älskar och vi bor i en superbra lägenhet. Jag är färdigutbildad lärare och har hittills inte stått utan jobb, även om en fast anställning vore toppen.

Jag älskar att laga mat och baka, med viss modifikation såklart eftersom jag inte tål varken gluten, mjölk eller ägg. När jag bestämt mig för att inte äta godis, chockhöjs plötsligt mitt bakande. Av nån anledning känns det då helt ok att "ta en fika" fredag kväll kl. 21.00.

Jag är expert på att hitta på ursäkter åt mig själv till att inte göra saker som jag inte känner för. Jag är dessutom väl bevandrad i konsten att skjuta upp saker till ett senare tillfälle. Är det dock något jag vill göra så ska det göras NU eller helst igår.

Jag är en ordentlig bokmal och läser precis överallt när det blir en stund över. Jag förstår inte hur andra inte kan förstå glädjen med böcker och försöker gärna pracka på andra att läsa också. (Med andra menar jag Andreas)

Jag är en väldigt feg människa och jag vet om det. Dock kan jag inte göra så mycket åt det. Det blir bättre med åren men vissa saker gör jag inte. Tjatar folk på mig om det så blir jag sur och tvär.

Jag älskar när det är rent och fint runt omkring mig men är ändå väldigt slarvig så känslan håller inte i sig så värst länge.

Ja det får räcka, kan ju inte skriva hur långt som helst, man ska ju orka läsa det också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar