söndag 19 september 2010

Valvaka

Sitter här framför tvn med min babe och kollar hur valet går. Var och röstade idag och det är en mäktig känsla att göra det. Vi bor i ett land där man faktiskt får vara med och bestämma, även om det inte alltid blir som man vill. Jag har röstat på socialdemokraterna idag. Det är inget jag behöver motivera men det är väl inte så konstigt att jag röstar på ett parti som tänker ge 12 miljarder och 6000 nya jobb till min yrkeskategori? ;)

Jag tycker att det är väldigt intressant att se på valvakor även om jag inte är så politiskt intresserad. Det är liksom något som rör hela Sveriges befolkning. Spännande det här!! :)

2 kommentarer:

  1. men, du sa ju miljöpartiet igår? gick du och röstade om?

    SvaraRadera
  2. Jag ändrade mig innan jag röstade. Fick reda på lite saker som jag inte gillade med miljöpartiet som jag inte visste innan.

    SvaraRadera