måndag 13 september 2010

bakdag my ass

Idag hade jag som plan att städa och baka bröd. Mmm just det. brödet skulle jag kunna använda för att fylla igen en lucka i en tegelvägg och de otroliga läckra biscottis jag skulle mumsa på till theét var bara rent ut sagt äckliga. Vet inte hur jag gjorde fel men de smakade salt. Salt verkar liksom inte vara min grej, men nu stod det faktiskt med i receptet (jag har dubbelkollat).


tegelsten eller formbröd, vem vet säkert?

Det var då ena salta blekfisar till biscotti :(

MEN, jag kan delge er ett recept på chokladsås jag testa en gång då jag inte hade något som helst smör hemma, vilket ingår i mitt vanliga recept på chokladsås!

1,5 dl vatten
1 dl socker
3-4 msk kakao
1 tsk vaniljsocker

Koka ihop ingredienserna tills de tjocknar, jag tog i lite maizena redning så att den blev tjockare än den behövde vara, men fortfarande mycket god =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar