söndag 12 september 2010

Loppis e poppis

Dagen har varit... hmm.. intressant skulle man kunna säga.  det hela började i morses då jag blev sugen på att gå på världskulturmuseét. Andreas var inte så pigg på det, men däremot kunde han tänka sig att åka till Kvibergs marknad, där han inte varit sen tidiga tonåren.



 Sagt och gjort, vi åkte dit, gick runt i ca 15 min och sedan åkte vi igen. Vilket skit! Bokstavligen talat, Andreas lyckades trampa i hundskit också. Besviken som jag var på bristen av genuinitet och originalitet (vem vill köpa en tv-kontroll från -88?) så drog jag med mig Andreas till Kommersens loppmarknad på Masthuggstorget. hittade en fin liten skål men annars var det mest skräp där också. En trevligt liten dagsutflykt blev det ju i alla fall!



Nu ska jag diska, dealen blev ju som sådan att jag fick diskai en vecka om Andreas skulle följa med till loppisen, kunde ju vart värt det... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar