lördag 18 september 2010

och därmed fasta!

Jag har blivit inspirerad av lillasyster Ellen att göra en fasteperiod.
De senaste veckorna känner jag mig bara seg och hängig och vaknar allt som oftast amed huvudvärk som sitter i hela dagen. Jag känner att jag behöver rensa ur kroppen alla onödigheter som följer med all mat man äter. Jag kommer göra en tredagarsfasta från fredag till söndag och efter det kan jag komma igång med riktig mat och motion. För nu när jag är såhär hängig (konstant regn och tufft på jobbet hjälper inte till) så vill jag varken engagera mig i mat eller träning.

Vill ni läsa mer om fasta gå in här.

2 kommentarer:

  1. bra initiativ! jag är konstant hungrig hela tiden, men martin har knappt kännt några hungerkänslor alls! förhoppningsvis går det bra ändå :)

    SvaraRadera
  2. SV: Och du har så rätt. Vi är alla bara människor. Vissa "ondare" än andra dock. Klart man kan ska kunna umgås med vem som helst, oberoende på vad denne har för politisk åsikt. Sen är det ju klart att åsikten kanske speglar personens hela personlighet, vilket inte alltid kanske är lika roligt. Men dömer man någon endast för dennes åsikt, så är man inte så mycket bättre än den man går och dömer.

    SvaraRadera