lördag 9 juli 2011

Skönheten och odjuret

Nu i veckan fick jag nÃ¥gon sorts besatthet av Skönheten och odjuret. Det beror helt enkelt pÃ¥ att jag fick att att filmen Beastly fanns att ladda ner som jag väntat pÃ¥.  En troligt bra film som jag rekommenderar, speciellt om man som jag gillar moderna versioner av gamla sagor. Denna har unga kända skÃ¥disar med men är inte alls sÃ¥ löjlig som man kan skulle kunna tro. Den är en vacker film, precis som Disneys tecknade version.

När jag sett filmen hoppade jag direkt på att läsa boken som den här moderna versionen är baserad på. Men så jättelik är den inte, de har ändrat väldigt mycket. Därför kan jag inte säga att filmen är bättre/sämre än boken för de är väldigt olika. Boken tror jag bara finns på engelska, men jag rekommenderar den ändå. Den heter Beastly och är skriven av Alex Flinn.

När jag läst slut boken (på en dag) så såg jag filmen igen dagen därpå. Så mycket gillade jag den! En feelgood film på riktigt... kanske ska se den ikväll igen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar