fredag 12 augusti 2011

LÃ¥tsas som att det regnar del 2



Jaha, nu har jag forskat vidare lite i detta och är om möjligt ännu mer förvirrad än innan! Det finns så många olika förklaringar till vad detta betyder så jag vet inte vilket som stämmer... vad tror ni?

Möjliga betydelser för att "låtsas som om det regnar"...

1. Om man väntar ut ett problem kommer det så småningom lösa sig självt (som att det så småningom slutar regna...)
2. Att man avstår från att agera när någonting har hänt, precis som att man kanske avstår från att gå ut i regnet.
3. Att man beter sig på ett dämpat sätt, tittar ner i marken osv precis som folk gör det det regnar på dem.
4.Att man riktar uppmärksamheten mot regnet istället för själva problemet typ
- nej, men nu glömde vi ju besticken, vad ska vi nu äta med på picknicken!
Börjar det då hällregna så blir det inget större problem för picknicken avslutas snabbt ändå.
5.Om man har en sängvätare över sig i en våningsäng...

Så nu vet jag inte vad ska känner, tycker och tror längre. Ska jag behöva sluta använda detta uttryck eftersom att folk kan ta det på helt fel sätt???


Jag får väl sitta här och låtsas som om det regnar, lista NI ut vilken av ovanstående jag menar!


1 kommentar:

  1. HAHAHAHA :D Men va??? Jag fattar ingenting!!! ;))

    Bäst av allt:Om man har en sängvätare över sig i en våningsäng

    hahaha ska man då bara ignorera det och tänka "äh det regnar" hahahaha
    Detta var kul! Nu har du verkligen något att fundera över när du är vaken på morgonen:) hihi

    SvaraRadera