lördag 6 augusti 2011

Fundringar

Så här på morgonkvisten när man har vaknat men inte riktigt orkar eller måste gå upp, då kommer de där lite djupa funderingarna. Jag blir galen på de för oftast kan man inte få svar på dem så lätt! Men det jag funderar över nu kam nån där ute kanske hjälpa mig med...

Ni har säkert hört uttrycket ' låtsas som att det regnar'. Men det jag undrar över är när man använder det. Är det liksom positivt eller negativt att låtsas som att det regnar? Och varför ska man göra det?

Fick en till fundering nu medan jg skrev... Morgonkvisten? Vad betyder det egentligen??

Tacksam för hjälp! :)

// hon som ligger kvar tills hon får svar...




2 kommentarer:

  1. Haha jag brukar använda det typ så här:
    Säg att jag är på väg till jobbet, och ser då att jag spillt tandkräm på tröjan. Jag kan inget göra åt det kan liksom inte åka hem och byta tröja, jag måste ju komma i tid till jobbet. Dvs jag får "låtsas att det regnar" :D hahaha men VARFÖR man ens säger så är en bra fråga...... man kanske menar att man ska fokusera på regnet och inget annat?! haha! KRAM

    SvaraRadera
  2. Alltså jag menar, låtsat att man inte ser fläcken utan tänka på regnet ;D Låtsas som ingenting menas det ju.. Faaan nu började jag också fundera över var sjutton det uttrycket kommer ifrån... alltså VAD menar man liksom....... Malin nu får du googla upp det/ta reda på det ;)

    SvaraRadera