måndag 26 september 2011

Kycklingpaj

Nu är jag ingen expertbloggare så jag kom självklart inte ihåg att ta kort på maten jag gjort. Den här pajen var ändå superlätt att göra och en väldigt god vardagspaj.

Pajdeg:
3 dl mjöl
100 gram smör eller margarin
1/2 dl vatten

Gojs inuti:
Kycklingkött ca 5 dl i små bitar
1 röd paprika
1 stor gul lök
2 vitlöksklyftor
1 Chorizokorv
1 förpackning matlagningsgrädde
Paprikapulver, salt och svartpeppar

Hacka paprika, lök och chorizo i små bitar. Stek tillsammans med kycklingbitarna i smör. Jag använde kycklingklubbor som jag grillat i ugnen i ca En timme med grillolja. Då faller köttet i stort sett av.
Blanda allt tillsammans med grädden, vitlöken och kryddorna. Häll allt i en ugnsfast pajform. Nyp ihop pajdegen med fingrarna och kavla ut mellan två plastfolieark. Lägg sedan på pajlocket och gör några små hål. Grädda i ugnen ca 15 min på 225 grader.

Bon appetit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar