torsdag 30 juni 2011

Borta bra men hemma bäst

Sitter nu i soffan med min hjärtevän bredvid mig och allt känns som det ska. Har varit ett par dagar i Falköping och hälsat på familjen. Det har varit jättemysigt men en liten pusselbit saknades, han var tvungen att jobba istället.
Jag har hunnit träffa en snuvig mormor, ätit rabarberpaj, solat, bränt mig, grillat, druckit vin, grillat marshmallows,varit på second hand, och handlat speciellt kaffe och te. Tänk vad mycket man hinner med! Det är skönt att "komma hem" ibland men sen är det också skönt att komma hem. Mycket konstig känsla det där. De säger ju att there´s no place like home, men jag känner att jag har flera olika hem. Hemma hos mamma och pappa är jag lika bekväm som hemma hos mig själv. Det har ju i alla fall varit mitt hem längre än min nuvarande lägenhet, även om den här lägenheten börjar bli ett hem den med.

Liten notis till min mor: teet var inte gott som is-te och tyget hade kommit samma dag jag åkt, grannen hade kvitterat det åt mig. så typiskt.


Jag har ett sommarprojekt, ska måla  och klä om stolar som ska stå i sovrummet. Berättar mer när jag är igång...

hej hopp, nu lockar sängen och min intressanta bok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar