fredag 20 maj 2011

Klass 9A

Jag har precis läst en artikel om klass 9a och anklagelserna mot läraren Stavros. Artikeln i sig om fusk är ju tillräckligt intressant för att lärar-Malin ska bli intresserad. Men det som är allra mest intressant är att läsa alla kommentarer kring artikeln. För det första så menas det på att alla andra lärare är avundsjuka på Stavros för att de inte lyckas med samma sak och det är DÄRFÖR han nu anklagas för fusk. Tja, jag vet inte hur rimligt det låter, jag vet i alla fall att jag inte är avundsjuk, så snälla människor, sluta prata som om det gällde alla lärare. Andra menar på att lärare nu för tiden är totalt kassa. Tack så mycket säger jag då till ni 47-åriga gubbar runt stockholmstrakten som kan bedöma min arbetsinsats i Göteborg. Det finns så otroligt mycket tyckare på nätet men så skrämmande få tänkare. Det är lätt att skriva i allmänna ordalag, och jag kan inte rå för att jag blir lite irriterad när man jämförs med lärare som syns på tv som blir någon sorts allmän riktlinje för hur allt ska skötas? Det är ganska självklart att om jag istället för mina 26 elever hade 15, om jag hade större ytor och en dator till varje elev så skulle undervisningen förbättras. Men nu lever jag i verkligheten och det ser inte ut så. Så tills någon högt uppsatt tar tummen ur och investerar lite pengar i Sveriges framtid, så får man jobba med vad man har. Men kom aldrig, ALDRIG, och säg att dåliga provresultat enbart beror på dåliga lärare, då blir jag sur och förbannad. Med en hälsning till alla otroligt duktiga pedagoger där ute, så är jag nu klar med detta inlägg.


Kram Malin

1 kommentar: