söndag 14 november 2010

Äppelpaj

Hej! Idag har varit en riktig slappardag, vilket det ska vara på söndagar. Pyjamasen kom av endast för besök på netto men det var nära att de fick sitta på även dit. På kvällen nu har vi (läs jag) ätit äppelpaj och sett på Trollkarlens lärling med Nicholas Cage. Mycket bra film tycker jag och äppelpajen var så god så jag tänker dela med mig av receptet!




6 äpplen
3 dl havregryn
1,5 dl mjöl
0,5 dl sirap
150 g smör
1 dl socker

Smält smöret i en kastrull. Blanda i övriga ingredienser. Skala och skiva äpplena och lägg i en smord form. Häll på smeten. Grädda i ugnen tills pajen fått fin färg, ca 35 min. Ät tillsammans med GLASS!! :)

Imorgon blir det Falköping på begäran då datorn tydligen krånglat en allt för lång tid.

Kram Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar